måndag 3 september 2012

Att skriva är inte min starka sida, därför ska jag försöka fotografera mycket och eftersom jag har en så gudomligt vacker häst så blir det ju rätt enkelt. Det som kan bli lite svårare är att fota sig själv då man rider och tränar :)

Det här är mitt tredje tappra försök att blogga. Mest gör jag det för min egen skull för att se utvecklingen i vår träning, men jag gör det även för er andra som eventuellt intresserar er :)

Min största förebild inom hästvärlden har alltid varit Klaus Ferdinand Hempfling. Alla ni som håller på med hästar skulle jag rekommendera att gå in på youtube och kolla på klipp med honom. Han har gjort filmer och även skrivit böcker.

Mitt mål med Heaven är att kunna rida henne helt utan hjälpmedel i skog och mark. Med hjälpmedel menar jag sadel, repgrimma och slutligen även utan halsring.
Jag vet att det här kommer att ta många år men det får det göra. Vi är iaf en liten bit på väg ;)


Stort tack till Mats och Ylwa på Dalecarlian Horse Adventures för att jag fick äran att överta denna perfekta häst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar