söndag 30 september 2012


I helgen har vi varit på clinic med Conny Nilsson. Mitt första mål med Heaven är ju som sagt att få ner långbenen och springhuvet på jorden! Vi fick rida på mycket små volter, hela tiden på lång tygel, använda mycket ben för att få henne att använda baken och ryggen. Då vi fått ner farten på volterna red vi mer raka spår fortfarande på lång tygel och med handen på manken, för att få henne att hitta balansen. Jag blev faktiskt lite förvånad då hon vinglade hit och dit. Även här använde vi oss av volterna då hon ville dra upp tempot, aldrig hålla henne fick jag lära mig, bara leda åt sidan och få henne att använda bakdelen. Som avslutning kunde jag använda MYCKET skänkel stillastående, och hon höjde bara ryggen. Utan tygel! En annan cool grej var då vi skulle rida hem, hon var så lugn så vi galopperade halva vägen. Ingen galopp sen i våras! I vanliga fall skulle hon ha skuttat och frustat hela vägen hem, vilket hon försökte först. Ledde bara in henne ett varv på volten vi tränat på, sen släpade hon hovarna hela vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar